Friday, February 7, 2014

Uppkopplad

Omringad av ljuden, jag stänger aldrig av.
Uppkopplad på det mesta, som om det var ett krav.
Har tappat kontakten, med det som fanns förut
Tittar ner och inte upp, glömmer av att gå ut.
Liksom som jag inte kan, vad har hänt jag frågar mej.
Jag loggar in men inte ut, kan inte längre säga nej.
Karaktär som har försvunnit, en del av mig borta är.
Kanske finns den någonstans, men inget av mitt liv jag lär.
Inget vettigt tiden föder, helt verksamlös den känns.
Den passerar omärkt förbi, medan livet låga bränns.
Så ta mig ur detta onda, denna osunda konsumtion.
Låt mig leva i balans, med all kommunikation.
Låt det främsta som jag gör, vara bönen till dig Gud.
Låt mig leva i ditt ljus, i ditt vackra kärleksbud.
Hjälp mig Herre till förändring, en förbättring i mitt sätt.
Jesus ta mig till din sida, gör utloggningen lätt.

2013-04-30